REKLAMA:|Stojíme při vás ať už se vašim koním postaví do cesty cokoli! Generali Česká pojišťovna|Na EquiTV.cz audiovizuální služby streamem nezačínají, ani nekončí! Nabízíme víc než jen on-line přenosy a záznamy, vysíláme koně mimo jezdeckou komunitu! |POSLOUCHEJTE příběhy lidí, kteří milují koně! JEZDECKÉ RÁDIO je tu pro Vás!|Sledujte MONITORING zpráv o koních z dalších zdrojů!|PODPORUJEME:|22. - 26. 9. Skoky - Finále Českého skokového poháru Martinice|24. - 26. 9. Drezura - Olomouc|1. - 3. 10. Skoky - Hradištko|1. - 3. 10. Skoky - Martinice|2. - 3. 10. Skoky a drezura - Královice|2. - 3. 10. Paravoltižní MČR - Brno|Jezdci reportují. Staňte se součástí nejlepšího zpravodajství o koních|POZOR: Newsletter o koních každý pátek. Objednejte si ZDARMA nový Jezdecký zpravodaj|Sledujte JEZDCI.cz nově i v multimediální aplikaci FlashNews|SLEDUJTE ŽIVÉ PŘENOSY z akcí pravidelně na EquiTV.cz. Ta je jedinou původní internetovou televizí o koních v ČR, která má přesah do terestriálního vysílání! Vytváříme obsah i pro další TV kanály, jako jsou: ČT Sport, Sport 5, TV Seznam, Regionální televize a další... |Inzerováním v médiích skupiny EQUINET podporujete nezávislé zpravodajství o koních a jezdectví v ČR. Děkujeme všem reklamním partnerům za podporu!|PARTNERSKÉ AREÁLY:|Dostihový spolek Pardubice|Chuchle Arena Praha|ESC Olomouc|Martinice|Zduchovice|Hradištko|Královický dvůr|NH Kladruby n. L.|ZH Písek
reklama 11B

reklama

S koňmi v oblacích. Kateřina Krpelová jim dělá v letadle společnost

 25.07.2021 06:30 | AUTOR: Josef Malinovský |
EXKLUZIVNĚ

ikonka

Do odletu parkurových koní na olympijské hry do Tokia již zbývají jen hodiny. Na palubě nebude chybět ani Kateřina Krpelová, ošetřovatelka svěřenců Anny Kellnerové, která v rozhovoru pro EquiTV.cz prozradila detaily o leteckých transportech.

reklama 12B

 
Čeští koně, které budou v Tokiu sedlat členové parkurového týmu, odcestují z belgického Lutychu do dějiště Her v pondělí 26. července zhruba 45 minut po půlnoci. 
 
Zatímco Forewer Aleše Opatrného a Warness Kamila Papouška ještě nikdy neletěli, Cento Lano Ondřeje Zváry již takovou zkušenost měl a Catch Me If Yo Can Old Anny Kellnerové létá díky účasti v sérii Global Champions relativně pravidelně. Již poněkolikáté s ní takto bude cestovat i její ošetřovatelka Kateřina Krpelová. 
 
„Mě létat s koňmi nevadí, jsem ráda, že tam mohu být. V situacích, kdy jsou koně trochu nervózní, tak je dobře, když je tam někdo, koho znají. Jsou pak klidnější,“ říká Kateřina v rozhovoru pro internetovou televizi EquiTV.cz, v němž velmi podrobně líčí veškeré podrobnosti o létání s koňmi.
 

Nepřehlédněte: Koně v letadle: První šampioni jsou již v Tokiu. Transport za miliony

 
„Je to náročná práce, není to jen o naložení na letadlo. Ale člověk to dělá pro ně, je to součástí naší práce. Když jsem začínala s koňmi takto létat, tak byla skvadra asi sedmi lidí, kteří takto s nimi létali a již se znali i s personálem přepravní společnosti Peden. Mě její majitel znal již z dřívějška, a tak souhlasil, abych se k týmu ošetřovatelů přidala. Určitě by se občas měli brát noví lidé, ale když se letí takto daleko, jako je tomu teď, tak by tam měli být ti, kteří to znají a zvládají krizové situace,“ hovoří o tom, jak je těžké se vůbec dostat do úzké skupiny ošetřovatelů, jež mohou s koňmi absolvovat cestu v nákladním letadle.
 

 
„Let do Tokia bude podobný jako při cestách do Šanghaje s Global Champions. Koně se nakládají v Cáchách do vlastních nebo objednaných kamionů. Cesta do Lutychu trvá asi čtyřicet minut, na letišti odevzdáte dokumentaci a dozvíme se, se kterým koněm půjde do přepravního kontejneru,“ popisuje Kateřina. Ta ze všeho nejméně ráda vidí, když koně cestují v kontejneru po třech. To se však naštěstí při letech na takto významné sportovní události nestává, a naopak někteří majitelé pro své koně zarezervují tzv. létající stáj, kdy kůň má celý „box“ sám pro sebe. 
 

Čtěte také: Krpelová: Catch Me je spíše dominantní. Sily má zase rád svůj klid

 
Před nakládkou koní se řeší i takové detaily, zda kůň může stát hlavou směrem ke skosené straně kontejneru. Ta je vytvarována podle trupu letadla. Ošetřovatelé musí zjisti i podrobnosti ohledně krmení koní a mnoho dalšího. „Nakládka trvá zhruba tři hodiny. První se nakládají hřebci, pak valaši a klisny jdou většinou až na konec, aby hřebci měli s nimi co nejmenší kontakt,“ popisuje další specifikaci při leteckém transportu koní. „Kobyly tak mají výhodu, že jdou poslední na letadlo a po příletu jdou jako první dolu.“
 
Příletem do cílové destinace však transport koní nekončí. Z letiště je totiž potřeba koně ještě převézt na sportoviště, k čemuž se používají speciálně upravené kamiony. Ty se v různých zemích výrazně liší. „V Mexiku jsou kamiony až pro patnáct koní, v Šanghaji mají většinou velmi dobré kamiony i s bočními rampami. Na Miami jsou pro změnu krásné obrovské návěsy. Každá země má své specifické tranzity,“ dodává Kateřina Krpelová.
 
Foto a video: Josef Malinovský


K odběru se přihlašte ZDE!

 

Nový Jezdecký zpravodaj vychází každý pátek a je zcela zdarma. Přímo do vašeho e-mailu vám jednou týdně doručíme to nejzajímavější z našich webů - zpravodajství napříč disciplínami, rozhovory, podcasty i videa. Už nikdy vám nic podstatného z našeho servisu neunikne!

 

Novinky z jezdectví a dostihů můžete sledovat i protřednictvím našich specializovaných skupin na Facebooku! Spravujeme pro vás:
 

Máme rádi parkury Jezdci.cz

Máme rádi dostihy Jezdci.cz

Máme rádi drezuru Jezdci.cz

Máme rádi vozatajství Jezdci.cz

Máme rádi všestrannost Jezdci.cz

Máme rádi reining a western Jezdci.cz

Máme rádi voltiž Jezdci.cz

Máme rádi vytrvalost Jezdci.cz

Máme rádi pony sport Jezdci.cz


reklama 13C

Související informace




Diskuze

Přidávat příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

NEPŘEHLÉDNĚTE

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace