ŽIVĚ dostihy, working equitation, klusáci, chladnokrevníci, paravoltiž
reklama 11B

OH Rio: první letadla s koňmi přistála v Brazílii

 01.08.2016 14:42 | AUTOR

Věděli jste, jak probíhá letecká doprava koní? Do brazilského Ria de Janeira už odletěly dvě skupiny olympijských koní. První letadlo startovalo z letiště Stansted a druhé z Liege v Belgii. Podrobné informace o přepravě na OH čtěte v článku...

reklama 12A

Foto: FEI

První skupina koní, kteří budou závodit na olympijských hrách v Riu, odletěla 29. července z londýnského letiště Stansted. Celkem jich bylo 34 a šlo o koně, jež závodí ve všestrannosti, kterou olympijský jezdecký program začíná.

Druhé letadlo vzlétlo z Liege v Belgii v sobotu 30. července. Koní bylo 32 a nechyběl mezi nimi například La Biosthetique Sam olympijského šampióna Michaela Junga (GER).

Koní bude přepraveno do Brazílie více než 200 za pomoci devíti speciálně vypravených letů. Některá zajímavá fakta o letecké přepravě do Ria se dočtete níže…

-    doba letu z Evropy do Ria je více než 11 hodin
-    koně přepravuje společnost Emirates Sky Cargo letounem typu Boeing 777-F
-    koňský náklad na jeden let činil bezmála 18 tun živé váhy
-    průměrná váha všestrannostního koně je 515 kg
-    skokový kůň je v průměru o 100 kg těžší
-    drezurní kůň váží dokonce v průměru 630 kg
-    9 tun jezdeckého vybavení bylo přepraveno jedním letem
-    6 tun žrádla pro potřebu během pobytu v Riu
-    40 litrů vody pro jednoho koně po dobu letu

 

Věděli jste že…?


Povolená váha zavazadel: stejně jako cestující u běžných letů mají i koně povolenou hmotnost. Jenže je v tom započítaná i váha samotného pasažéra, tedy koně. K tomu je dovoleno přepravovat vodu, seno, 30 kg pilin, kompletní výstroj plus další nutné vybavení.

Co se podává na palubě: koně dostanou před odletem směs z ovesných otrub, během letu dostávají seno a vodu, někdy je voda lehce dochucovaná šťávou z jablek.

Pasy: koně musí být vybaveni pasem, ale musí mít také mikročip. Navíc musí být provázeni veterinárním certifikátem.

Komfort na palubě: koně mají rádi pohodlí stejně jako lidé. Většina z koní má transportní bandáže, někteří lehkou deku, ta však většinou není třeba.

Chek-in: o převzetí a naložení koní do přepravních kontejnerů a následně do letadla se stará speciální spediční firma Peden Bloodstock, která má dlouholeté zkušenosti v této oblasti a s FEI spolupracuje při všech velkých akcích. Každý kamion má přesně daný čas příjezdu, „nástup“ tak probíhá pružně.

První třída business nebo economy? Každý kůň má prostor ve dvojkontejneru – šířka pro jednoho koně je 112 cm.

Palubní personál: s koňmi letí speciálně vyškolení ošetřovatelé, kteří dohlíží na bezpečnost a pohodlí koní - říká se jim Flying Grooms.

Hřebci a klisny: hřebci jsou přepravováni v přední části letadla, aby byli co nejméně znepokojováni přítomností klisen.

Veterinář na palubě: vždy jsou veterinární lékaři na palubě letadla, tak aby byla zajištěna bezpečnost a případně ošetření koní.

Typ letadla: koně na OH jsou přepravováni letadlem společnosti Emirates Sky Cargo typu Boeing 777-F. Je to speciálně upravené nákladní letadlo, které je vybavené teplotními čidly v nákladním prostoru, která udržují teplotu vhodnou pro přepravu koní.


Zdroj: www.fei.org

 



reklama 13A




Diskuze

Přidávat příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

NEPŘEHLÉDNĚTE