Šéf skupiny Loko Trans Karel Jalový v pondělí vyzval město Pardubice a Dostihový spolek a.s. ke zveřejnění podrobností o plánu letošní sezony na největším českém překážkovém závodišti. V dopise adresovaném městu, Dostihovému spolku, Jockey Clubu ČR a České asociace steeplechase zároveň požádal o krátkodobý pronájem areálu pro případ, že by stávající pořadatel do konce roku 2020 neplánoval žádné dostihové dny. Na dokument v úterý
upozornil server Fitmin & Turf Magazín.
"V posledních dnech prosakují informace, že po odložení olympijských her v Tokiu a zrušené Velké národní v Liverpoolu se nebude konat ani Velká pardubická," zdůvodnil Jalový svou výzvu s tím, že základna českého dostihového provozu je užší než v Anglii a že případné nenavázání na loňskou sezonu může mít zásadní důsledky pro celé odvětví.
"Rozumím tomu, že aktuální situace s Covid-19 je složitá, přesto se domnívám, že pořádání dostihů by bylo možné zajistit za předpokladu, že vláda České republiky opětovně neomezí sportovní a jiné hromadné akce," podotýká Jalový.
Navzdory ujištěním, že závodiště si rezervovalo dostatečný počet termínů na to, aby časový skluz sezony v letních a podzimních měsících dohnalo, roste podle Jalového na dostihové scéně nervozita. "Nepořádání překážkových dostihů by zcela jistě vedlo ke snížení stavu stájového personálu a velmi pravděpodobně i k existenčním problémům trenérů," obává se Jalový.
Šéf skupiny Loko Trans proto Dostihovému spolku nabízí možnost, že by si pardubické závodiště na deset dní pronajal a uspořádal původně vypsané dostihové dny mezi červnem a listopadem ve své režii. "Tento náš záměr jsme konzultovali s prezidentem Jockey Clubu a máme jeho podporu," nastínil Jalový.
"Pokud je již dostihová sezona na vašem závodišti naplánovaná, považujte prosím druhou polovinu dopisu za bezpředmětnou a v tom případě se těšíme na setkání s vámi při nejbližším dostihu," uzavírá dopis.
Loko Trans a Pardubice: Složité vztahy
Není to poprvé, co se majitel úspěšné dostihové stáje a agilní sponzor snaží vstoupit do dění kolem pardubického závodiště. Loni vyjádřil
záměr odkoupit 34 procent akcií Dostihového spolku a marketingová práva. Několik měsíců jednal s městem a závodištěm o dlouhodobém strategickém partnerství. Tato iniciativa však skončila v dubnu 2019 neúspěchem. Tehdejší vedení Dostihového spolku reagovalo tvrzením, že od Loko Transu za celou dobu neobdrželo konkrétní nabídku.
"Při jednáních o akciovém vstupu do Dostihového spolku a. s. a navazujících závazných krocích o poskytnutí finančních prostředků ve výši 7 150 000 Kč ročně na následujících 5 let, skupina Loko Trans nabídla 1 000 000 Kč za post titulárního partnera. Vedení města, jmenovitě p. Kvaš, trvalo na částce 1 500 000 Kč ročně za název areálu. Uzavření titulárního partnerství za 250 000 Kč ročně, navíc čerpaných z městského rozpočtu, nás velmi zklamalo,"
napsal Loko Trans v loňském prohlášení.
Titulárním partnerem závodiště se nakonec stal jeho vlastník, město Pardubice.
Ilustrační foto: Ivan Krejza