Podzim roku 2020 byl pro vás ve znamení změny vašeho působiště. Co stálo za tímto rozhodnutím?
Cesta na Bukov byla díky pracovní nabídce rodiny Šusterových, pro které nyní pracuji. Z jihu, odkud pochazím, je to pomalu přes celou republiku, tedy cesta opravdu dlouhá.
Které stáje jste za svoji jezdeckou kariéru vystřídal?
Ani nevím, zda si vzpomenu. Uplný počátek začal u pana Vinklárka v Plačovicích, pak přes Apanači ve stejné vesnici, dále pak stáj Kopretina Dešná, kterou reprezentuji dodnes, stáje Romana Šafraty v Noskově, Petra Koštála u Ždáru nad Sázavou, nezapomenutelná léta v Bohuslavicích u Telče a teď poslední dvě sezony Hořovice u rodiny Opatrných.
Jaké jsou základní parametry vašeho současného domovského areálu?
Stáj disponuje 23 pevnými boxy a k nim několik mobilních pro závody a jiné akce. Jsou zde dvě velká kolbiště, hala pro zimní přípravu, několik výběhů, pro jezdce pak vytápěné sedlovny, sušárna na věci a společenská místnost.
Můžete prozradit něco o historii tohoto místa?
Areál byl původně Tatran Ústí, nejstarší ve městě s tradicí od roku 1948. V minulosti se zde pořádala kola Skokového poháru či kvalifikační kola KMK, Národního poháru či Styl šampionátu. Před pár lety stáje koupila firma Elektromotory-převodovky a snažíme se tu vybudovat moderní areál, který bude v budoucnu hostit národní i mezinárodní závody či předkola KMK nebo Českého skokového poháru.
Co je největší výhoda této stáje z vašeho osobního pohledu?
Největší plus jsou velká venkovní kolbiště, menší opracoviště 75 x 45 metrů a závodní 75 x 85 metrů.
Kolik času zde trávíte? Jak vypadá váš běžný denní program?
Do stáje chodím krom něděle děnně. Jezdím většinou pět až sedm koní, které opracuji podle daného tréninkového plánu, odpoledne pak trénuji začátečníky u nás v klubu.
Bez jaké části zázemí byste se nemohl s koňmi nikdy obejít?
Nezbytné jsou kvalita povrchu a hala. Povrch v Ústí je obrovským plus a hala, i přesto že není veliká, je pro zimní přípravu dostačující a nezbytnou součástí, bez níž si to už ani neumím představit.
Jsou plánovány v blízké budoucnosti nějaké změny či rekonstrukce?
Buduje se neustále. V plánu je kruhovka, kolotoč, dále úprava parkoviště pro auta na závody či nové výběhy.
Foto se svolením Dušana Simovski