reklama 11A

reklama

Jak se vyrábí koňská kosmetika Fouganza? Je to alchymie, říká Gouneau

 17.12.2020 10:00 | AUTOR

ikonka

/PR článek/ Víte, čím vším musí projít kosmetické produkty značky Fouganza, než se dostanou do vaší stáje? Všechno je vyvíjeno a pečlivě kontrolováno tak, aby žádnému koni nemohly ublížit. Složení je testováno za přísných podmínek. Více v rozhovoru.

reklama 12D

 

Dokážete si představit, čím vším musí produkt projít, než se objeví u vás ve stáji? Pro mnohé je to úplná alchymie. V Decathlonu pro vás připravili rozhovor, ve kterém jsme vyzpovídali hned dva členy týmu odpovědné právě za produkty pro péči o koně: produktového manažera Oliviera Laffranchi a produktovou inženýrku Camillu Gouneau. 

 

Jak jsou produkty Fouganza testovány a kde se vyrábí?

Camille: Pokud začneme s vývojem, tak když mě značka osloví s novým nápadem, jako první se soustředím na základní složky. Vybíráme, které přísady použijeme, aby měl produkt požadované výsledky. Potom pracujeme s laboratoří nebo dodavatelem na tom správném „receptu”. Decathlon má vlastní toxikologický tým, který musí složení schválit z bezpečnostního hlediska ještě předtím, než jde produkt k testování. 

Olivier: Testujeme každý produkt samostatně a pro každý vytváříme vlastní protokol, tedy podmínky, které musí produkt splnit, aby testováním prošel. Do testování zahrnujeme velké množství koní, abychom si byli jistí, že produkt nezpůsobí žádné zranění nebo alergické reakce. Když po mnoha týdnech víme, že je produkt bezpečný, přichází druhá fáze testování. V ní rozdáme vzorky samotným jezdcům a majitelům koní a sbíráme jejich zpětnou vazbu. 

Camille: Všechny kosmetické přípravky mají evropský původ, naši dodavatelé jsou konkrétně z Francie a Belgie.

 

Spolupracujete také s veterináři?

Olivier: V současné době ne, ale do budoucna je to v plánu. Naši dodavatelé však mají bohaté zkušenosti s produkcí přípravku jak pro lidi, tak i zvířata. Jejich experti znají do detailů i jednotlivé složky.

Camille: A jak už bylo zmíněno, složení musí projít přes toxikologický tým Decathlon. 

 

Co je při vývoji produktů pro koně nejdůležitější?

Olivier: Vždy si musíme být jistí, že žádnému koni naše produkty neublíží. Snažíme se také dbát na snižování dopadu výroby na životní prostředí. V neposlední řadě se soustředíme na to, abychom účinky měli skutečně prověřené a vyzkoušené. 

Camille: Naprosto souhlasím. Nejdůležitější je najít takové složení, které nám dá účinný a bezpečný produkt, při jehož výrobě dbáme na životní prostředí.

 

Na jaký produkt jste vy osobně nejvíc pyšní a proč?

Olivier: Můj oblíbený produkt je přírodní olej na kopyta. Jde o první čistě přírodní produkt. Tuto řadu chceme v příštích letech dál rozvíjet. Důležitý je pro mě také chladící gel, který poskytuje rychlé řešení pro regeneraci koně. 

Camille: I pro mě je nejoblíbenější přírodní olej na kopyta. Jeho složení je 100% přírodní, k hydrataci kopyt jsme použili pouze rostlinné oleje.

 

Jsou Fouganza produkty ekologické?

Camille: Momentálně je to náš velký cíl a provádíme velké změny. Od roku 2021 například postupně vyměníme všechny pevné plastové obaly za recyklované. Už několik let se ale soustředíme hlavně na složení produktů. Náš toxikologický tým vytvořil seznam látek, které nechceme, aby naše produkty obsahovaly. Museli jsme proto přepracovat receptury, abychom tyto látky odstranili. Například u třpytivého mléka nahrazujeme plastové třpytky přírodními. Mléko s novým složením bude už v roce 2021.

 

Jak se produkty Decathlon liší od jiných značek?

Camille: Naše síla spočívá v samotném týmu a znalostech jak koní, tak jezdců. Spolupracujeme i s jezdeckými kluby, abychom poznali jejich potřeby a přišli s přesně takovým produktem, jaký jim chybí. Ke koním se navíc chováme stejně jako k lidem. Přestože není test povinný, raději ho uděláme, abychom se přesvědčili, že produkt bude bezpečný pro koně i jezdce. Zároveň se snažíme být co nejvíc transparentní, a tak na každém produktu najdete detailní složení. 

 

Plánujete produkty pro koně s problematickou kůží? Například ekzémem.

Camille: V plánu je celá řada čistě přírodních produktů. Pro rok 2022 chceme uvést nové složení šamponů, které budou ke koňské kůži méně agresivní. Pracujeme také na mastičkách a dalších věcech, ale o těch nyní mluvit nemůžu. Je to dlouhý proces.

 

A co léčivé produkty?

Olivier: Do veterinárních přípravků se určitě pouštět nebudeme, to nám nepřísluší. Pracujeme ale na hydratačních krémech nebo ochraně proti slunci.

 

Na co se můžeme těšit v roce 2021?

Olivier: Pracujeme na hodně věcech, nechte se překvapit. Chceme se ale soustředit na ještě větší transparentnost ohledně složení, k tomu nám dopomůžou nové obaly.

 

A teď jedna perlička na závěr: kolik třpytek obsahuje třpytivé mléko?

Olivier: Moc a vlastně moc málo. To záleží, z jakého pohledu se díváte. 

Camille: Jako produktová inženýrka jsem měla za úkol třpytky přesně spočítat. Bylo to velmi důležité a taky náročné, nakonec jsem došla k číslu 2 465 789 třpytek v 250 ml. Ale ne, teď vážně, nemám tušení. Můžu vám ale slíbit, že s ním váš kůň bude stoprocentně zářit. 



K odběru se přihlašte ZDE!

 

Nový Jezdecký zpravodaj vychází každý pátek a je zcela zdarma. Přímo do vašeho e-mailu vám jednou týdně doručíme to nejzajímavější z našich webů - zpravodajství napříč disciplínami, rozhovory, podcasty i videa. Už nikdy vám nic podstatného z našeho servisu neunikne!

 

Novinky z jezdectví a dostihů můžete sledovat i protřednictvím našich specializovaných skupin na Facebooku! Spravujeme pro vás:
 

Máme rádi parkury Jezdci.cz

Máme rádi dostihy Jezdci.cz

Máme rádi drezuru Jezdci.cz

Máme rádi vozatajství Jezdci.cz

Máme rádi všestrannost Jezdci.cz

Máme rádi reining a western Jezdci.cz

Máme rádi voltiž Jezdci.cz

Máme rádi vytrvalost Jezdci.cz

Máme rádi pony sport Jezdci.cz


reklama 13D




Diskuze

Přidávat příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

NEPŘEHLÉDNĚTE

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace