reklama 11D

Jak se rodí nápady v Decathlonu? To prozradí designérka Amélie Chalus

ikonka

/PR článek/ Přemýšleli jste někdy, kde se berou nové a nové nápady v kolekcích Decathlonu? Jak vznikají všechny barevné kombinace a designy? Dozvíte se to v rozhovoru s designérkou týmu Fouganza Amelií Chalus.
17.02.2022 14:30  |  Rubrika: Ostatní  |   FANCLUB
reklama 12A

 

Řekli jste si někdy, co vede designéry k vytvoření nové kolekce? Jak je napadají všechny ty barvy, jejich kombinace, a designy? V rozhovoru s Amélií Chalus, designérkou týmu Fouganza, můžete nahlédnout pod pokličku hrnce, ve kterém se vařila kolekce pro rok 2022. A dozvíte se, na jaké barvy se můžete těšit. 
 
Jak vytvoření nové kolekce funguje? Odkud pocházejí nápady?
Vytvoření nové kolekce není otázka pár měsíců – po technické ani designové stránce. Na té, která se chystá do obchodů v roce 2022, se začalo pracovat už v lednu o dva roky dříve. Z té doby pocházejí první nápady a inspirace. V únoru se také v Mnichově koná světová sportovní výstava, která pomohla určit trendy a směr, kterým se chceme dále ubírat. První vize naší vlastní kolekce přišla o měsíc později. Konkrétnější podobu mohla nabrat i díky výstavě zabývající se textilem a módními trendy. Světová pandemie koronaviru se negativně podepsala na celé přípravě, ale v září jsme se mohli opět naplno pustit do práce. 
 
A jak se tedy z prvních nápadů dostanete ke konkrétním návrhům?
Využíváme takzvané „mood boards”. Na nich se pomocí fotek snažíme nastínit celkovou náladu a barvy, které má kolekce přinést. Jakmile nasajeme tu správnou atmosféru a jsme naladěni na jeden tón, vytváříme siluety. To jsou takové náčrty figurín, co by jak mohlo vypadat. Inspirací jsou nám také návrhy týmů jiných značek Decathlonu, například pro běh nebo fitness. 
 
Mluvíte o ostatních značkách, existuje tedy nějaké propojení?
Ano, jsme Decathlon, jeden sportovní obchod. Nabízíme vybavení pro jednotlivé sporty, ale chceme zároveň uchovat i jakousi jednotu. Celý rok týmy jednotlivě prozkoumávají celý svět, přes internet, média, sociální sítě, a snaží se zjistit, co je a bude trendy. Dvakrát ročně se pak konají „cosmetic days”, kde si vyměňujeme poznatky. Ty pak navíc ještě kombinujeme s odhady trendů poradenských agentur. Důležité je, že se nezaměřujeme jen na sportovní oblečení a vybavení, ale i na to, ve kterém se chodí do práce nebo na nákupy. Když víme, jakým směrem se bude ubírat světová móda, vyfiltrujeme si to, co se hodí pro nás jako Decathlon. V posledním kroku si každý sport vybírá to, co se hodí právě pro něj. 
 
Co tedy konkrétně bylo inspirací pro tuto kolekci?
Decathlon stanovil devět témat, ze kterých si Fouganza vybrala tři, která k nám nejvíce promlouvají. Prvním z nich je sladký domov, který se nám nechce opouštět. Zde čerpáme inspiraci hlavně ohledně pohodlí a chceme vytvořit oblečení, ze kterého se nikomu nebude chtít svlékat. Druhé téma jsou duny, představující moderní archeologii. Tedy vlastně objevování nových obzorů, konkrétně hlavně v přírodě. No a do třetice je to marocká kultura, známá pro svůj mátový čaj. 
 
Slyšeli jsme, že snad existuje nějaký příběh k celé kolekci?
Ano, přesně tak. Nyní, v roce 2022, kdy je světová pandemie snad konečně za námi, se všechno vrací k normálu. Když se podíváme do zrcadla, jsme rádi, že jsme si zachovali svou lidskost, když jsme byli uzavření. Zavření, jako kůň v boxu. Věříme, že od té doby jsou naši miláčci rozmazlováni ještě více. Dáváme jim svobodu, jako koni cválajícímu po poušti. Zde vidíme propojení s tématem dun. A tahle nová svoboda posiluje naše pouto a láká nás k novým zážitkům. Vidíme život v barvách a sníme o dobrodružství. Například v dalekém maroku, kde se pije mátový čaj. Tato kolekce se proto inspiruje potřebou propojení s přírodou, optimismem a vlastně i trochu únikem. 
 
Můžete nám tedy prozradit, v jakých barvách se nová kolekce ponese?
Touha po útěku nás přiměla vrátit se zpět k našim kořenům, k přírodě, jednoduchosti, zemi a písku. První destinací je proto Sahara, která představuje obrovský kontrast oproti uspěchanému modernímu světu. Navíc, který jezdec nikdy nesnil o vyjížďce v písečných dunách? Úplně poprvé se tak v naší kolekci objeví jemně oranžová barva - terracota. Ta bude doplněna o kontrastní černou, ale i písečnou krémovou. Toto spojení dokáže přinést harmonii i do technicky propracovaných produktů. Objeví se také dekor ve stylu minerálů. 
 
V úplném kontrastu je potom druhé téma mátového čaje. Zatímco do saharského vzhledu zahalíme naši letní kolekci, celoroční produkty se ponesou v duchu popíjení ledového čaje ve stínu pergol v Maroku. Závan svěží energie nám dovolí znovu nabít svůj optimismus. Barvy jsou přírodní a zavánějí výletem do orientu. Burgundy, mango a maliny, to jsou tři hlavní odstíny, se kterými se budeme celý rok setkávat. 
 
Čekají nás kromě barev i nějaké nové produkty?
Samozřejmě, Fouganza neustále vyvíjí nové produkty pro jezdce i koně. V letní kolekci se budeme držet produktů, které jsme představili minulý rok, ale v nových barvách. Novinek se dočkáme v celoroční kolekci, závodním vybavení a také produktech pro koně. Vše se bude postupně objevovat v prodejnách i na e-shopu. 
 
Těšíte se na novou kolekci, která foukne svěží vítr do plachet Decathlonu?
 

Sledujte sociální sítě Facebook a Instagram Fouganza Česká republika, ať vám neunikne žádná novinka. 




Sledujte vysílání EquiTV.cz nebo poslouchejte EquiRadio.cz

 

Přihlaste se k odběru týdenního newsletteru ZDE!

 

Jezdecký zpravodaj vychází každý pátek a je zcela zdarma. Přímo do vašeho e-mailu vám jednou týdně doručíme to nejzajímavější z našich webů - zpravodajství napříč disciplínami, rozhovory, podcasty i videa. Už nikdy vám nic podstatného z našeho servisu neunikne!

 

FB skupiny Jezdci.cz, EquiTV.cz a EquiRadio.cz

 
Novinky z jezdectví a dostihů můžete sledovat i prostřednictvím našich specializovaných skupin na Facebooku! Spravujeme pro vás:
 

Máme rádi parkury Jezdci.cz

Máme rádi dostihy Jezdci.cz

Máme rádi drezuru Jezdci.cz

Máme rádi vozatajství Jezdci.cz

Máme rádi všestrannost Jezdci.cz

Máme rádi reining a western Jezdci.cz

Máme rádi voltiž Jezdci.cz

Máme rádi vytrvalost Jezdci.cz

Máme rádi pony sport Jezdci.cz

FB Jezdci.cz

FB Jazdci.sk

FB EquiTV.cz a EquiRadio.cz


reklama 13B

NEPŘEHLÉDNĚTE