Změna, která je vidět na první pohled a na niž si řada skalních příznivců pardubického závodiště bude zřejmě chvíli zvykat. Taxisův příkop tento týden přišel o svou doskokovou hranu a došlo také k několika dalším avizovaným úpravám, s nimiž Dostihový spolek čekal na příznivé klimatické podmínky. Ředitel závodiště Jaroslav Müller ve čtvrtek prezentoval modernizovanou podobu Taxisu zástupcům médií.
V rámci změkčení doskoku došlo k navezení zeminy a celkové úpravě podkladu, lepší orientaci koní při překonávání slavné překážky má pomoci odstranění části travnatého porostu. Největší úprava slavné překážky od roku 1994 vzešla z diskusí zástupců závodiště, expertní skupiny, účastníků dostihového provozu i Českou asociací steeplechase.
"Taxisův příkop změnil svou vizuální podobu, na jeho obtížnosti se ale takřka nic nemění. Popsanými úpravami bychom měli zajistit vyšší bezpečnost pro účastníky dostihů a eliminovat riziko fatálních pádů koní. Dostihy prochází stejné jako jiné sporty neustálým vývojem, povinností pořadatele je na tyto změny reagovat. Bezpečnost koní a jezdců je pro nás jasnou prioritou," řekl Müller novinářům.
Současná šířka příkopu 5 metrů zůstala zachována, úhel jeho klesání je ale oproti původnímu stavu mírnější. Touto úpravou bylo možné eliminovat nebezpečnou doskokovou hranu příkopu.
Jak pořadatel uvedl v tiskové zprávě, podloží z jemného písku si vyžádalo nutnost zpevnění podkladu prosívkou, na kterou přišla zhutněná vrstva zeminy. Ta nebude oseta, aby kontrast mezi příkopem a pokračující travnatou dostihovou dráhou byl stále viditelný. Před dostihem je ještě tato hranice opticky zvýrazněna vysypaným pásem pilin.
Nejhlubší místo příkopu je u hrany živého plotu, který je sestříhán tak, aby byl na své zadní stěně vysoký 145 cm. Šířka živého plotu zůstala v rozměru 150 centimetrů, a tak se délka celého skoku šest a půl metru nezměnila.
Další podrobnosti a ohlasy k modernizaci Taxisova příkopu přinese ve čtvrtek odpoledne speciální vydání Podcastu EquiTV přímo z Pardubic.