Zimní jezdecký pohár České jezdecké federace pokračoval druhým vozatajským kolem v Tlumačově, kam se sjelo více jak padesát účastníků. Strhující podívanou nabídla nejen soutěž čtyřspřeží, v níž kralovali otec a syn Jiří a Radek Nesvačilovi.
Nejvíce obsazenou kategorií byla jednospřeží, kde se mezi dvaadvaceti vozataji dařilo v prvním kole Františkovi Štamfestovi. Druhou nejlepší jízdu ovšem ve finálové rozjížďce nedokázal zopakovat a cílem projel v čase o jedenáct sekund horším než napoprvé. Propadl se tak až na osmou pozici. Naopak výrazný posun vpřed zaznamenal vítěz první kvalifikace v Hradištku Milan Domes, když z průběžné páté pozice vystoupal až na bronzovou příčku. Druhé kolo dokončil jako druhý nejlepší. Čas měl dokonce ze všech nejrychlejší, ale jednou chyboval. To jej stálo pomyslné stříbro, z něhož se nakonec radoval Libor Kurka. Ten zajel druhé kolo ze všech nejlépe, byť rozdíly na prvních třech místech v této části soutěže byly jen v desetinách sekundy. Vítězem kategorie jednospřeží se stal díky vyrovnaným výsledkům lehce přesahujícím sedmdesát vteřin David Haitl. V součtu měl na Libora Kurku náskok téměř pět sekund. „Bylo to hodně vyrovnané, to bylo vidět na časech, nás podrželo, že máme úžasného a všestranného koně, takže bylo to hodně o štěstí,“ zhodnotil Haitl.
Také ve dvojspřeží se pořadí mezi prvním a druhým kolem hodně míchalo. V úvodu druhý Dominik Brumovský se propadl i kvůli chybě při finálové jízdě až na šesté místo. Obhájit prvenství z Hradištka u Sadské chtěl Zdeněk Jirásek, ale i když se v průběhu soutěže zlepšil o dvě a půl sekundy, na lepší, než třetí řádek výsledkové listiny to tentokrát nestačilo. Chyby z úvodu musel hodně litovat Václav Coufalík. Ta ho stála totiž v Tlumačově vítězství, neboť byl pokaždé nejrychlejší. Pět trestných sekund jej však zařadilo až za Milana Domese, jenž pokaždé zajel čistě i svižně, čímž získal náskok více jak tří vteřin. Když se tedy nemohl radovat z obhajoby prvenství v jednospřeží, mohl alespoň slavit triumf se svým dvojspřežím. „S jedničkou to nevyšlo a páry jsem si užil. Jezdil jsem na jistotu,“ prozradil vítěz soutěže párů.
Ze šestice vozatajů, kteří nastoupili do soutěže čtyřspřeží, hned čtyři v prvním kole nechybovali. Pravidelný účastník všech pohárových kategorií Milan Domes však tentokrát nepatřil mezi nejrychlejší, a navíc v druhém kole výrazně chyboval, což pro něj v důsledku znamenalo páté místo před Jaroslavem Jandlem. Čtvrté místo patřilo Jaroslavu Juráňovi. Ten se také nevyhnul několika chybám. Radek Nesvačil šel do finálové rozjížďky z třetí pozice, ale tak rychlou jízdu, jako předvedl tentokrát, nikdo jiný nenapodobil a šel do vedení i přes pětisekundovou penalizaci za jeden shozený míček. Petr Vlašic si chybu nedovolil, jenže čas měl o více jak jedenáct vteřin pomalejší než Radek Nesvačil. Na startu zbýval už jen jeden účastník, a to vítěz zahajovacího závodu v Hradištku Jiří Nesvačil senior. I v Tlumačově byl po prvním kole lídr soutěže, ale pro vítězství zvolil příliš nízkou míru rizika. Sice neinkasoval žádnou penalizaci, ale v konečných součtech mu k dalšímu triumfu scházelo půl druhé vteřiny na jeho syna Radka. „V prvním kole to byla defacto moje chyba, v druhém kole to shodil písek a koně dneska odvedli výbornou práci,“ spokojeně konstatoval Radek Nesvačil.
Jiří Nesvačil senior každopádně vede průběžné pořadí seriálu, který pokračuje třetím vozatajským kolem za čtrnáct dní v brněnském areálu Veterinární a farmaceutické univerzity. Již příští týden Zimní jezdecký pohár čeká další parkurová kapitola v Královicích u Slaného, kde o měsíc později celý okruh vyvrcholí při velkém Jezdeckém festivalu. Podrobné informace najdete na internetových stránkách www.jezdeckypohar.cz nebo www.jezdeckyfestival.cz.
Krátce po oznámení kvalifikace českého parkurového týmu na olympijské hry do Tokia se zrodily nové jezdecké dvojice, které se plánují ucházet o nominaci do reprezentačního týmu pro tento sportovní svátek. Jednou z nich je Kamil Papoušek a Warness.
S nápadem půjčit tohoto plemenného hřebce v majetku Zemského hřebčince v Písku přišel sám jeho dosavadní jezdec Jakub Štěrba, jehož jsme se zeptali, jak se tato myšlenka zrodila.