reklama 11B

Pardubice chystají úpravy překážek, "dvojka" bude příprava na Taxis

ikonka

Dostihový spolek ve čtvrtek informoval, že se jeho představenstvo na základě doporučení expertní skupiny a České asociace steeplechase rozhodlo pro úpravu některých vybraných skoků. Chce tak zvýšit bezpečnost koní a jezdců na kursu Velké pardubické.
11.03.2021 09:33  |  Rubrika: Dostihy  |  
NEPŘEHLÉDNĚTE
| FANCLUB
reklama 12A

Zimní přestávku na pardubickém závodišti pořadatel zdejších dostihů využil k údržbě a renovacím vybraných překážek. Největší změny ale Dostihový spolek teprve chystá. Představenstvo společnosti ve středu na základě výstupů z jednání expertní skupiny a České asociace steeplechase (ČASCH) rozhodlo o úpravách vybraných skoků, včetně Taxisova příkopu.

Vývoj dostihů v posledních letech a událostí především po loňské Velké pardubické byl důvodem svolání expertní skupiny. Ta měla za úkol analyzovat průběh dostihů a navrhnout opatření, která povedou ke zvýšení bezpečnosti koní i jezdců na pardubickém závodišti.

Variantami řešení byly i úpravy vybraných překážek včetně Taxisu. Zásadními změnami prošel v roce 1994, kdy byl odvodněn a částečně zasypán.

 

Čtěte také: Pokles čísel i generační problém. Tak slábnou české překážkové dostihy

 

"Expertní skupina se sešla opakovaně a problematiku bezpečnosti na pardubickém závodišti řešila komplexně. Podklady a návrhy řešení postoupila k projednání i Výboru České asociace steeplechase a Překážkové komisi. Všechny výstupy dostali k dispozici členové představenstva společnosti Dostihový spolek, kteří na základě odborných doporučení rozhodli přistoupit k úpravám některých překážek. V první etapě to bude překážka č. 2, ve druhé pak překážka č. 4, tedy Taxisův příkop," uvedl ředitel Dostihového spolku Jaroslav Müller.

Překážka č. 2 svou vizuální podobou odpovídá Taxisovu příkopu, jedná se o živý plot s příkopem za ním. “Rozhodli jsme se změlčit příkop a odstranit doskokovou hranu. Tu naznačíme vysypaným pásem pilin tak, jak se to u Taxisu. Příkop zvýrazníme opticky, a to zeminou bez trávy. Překážka se tak typově stane menší „kopií“ Taxisova příkopu a koně budou mít příležitost během sezony tento skok natrénovat,“ doplnil Müller.

V další fázi dojde k podobným úpravám také u Taxisu. Změlčení příkopu vytvoří pozvolnou plochu bez doskokové hrany, k optickému zvýraznění příkopu přispěje opět hnědá zemina. Živý plot bude zešikmen.

Diskutuje se také o tzv. odskokové bariéře – bílé kládě před živým plotem, která je umístěna u většiny překážek na pardubickém závodišti. V této otázce nepanuje jednotný názor, experti se tak budou otázkou umístění či neumístění bariéry ještě zabývat v průběhu sezony.

"Věříme, že se nám společně s odborníky podařilo nalézt vhodnou variantu zvýšení bezpečnosti koní a jezdců na pardubickém závodišti. Shodli jsme se s expertní skupinou, že její činnost bude pokračovat i nadále. Bude sledovat vývoj dostihů a dopad přijatých opatření, abychom je mohli průběžně vyhodnocovat a případně činit další kroky,“ dodal Müller.

Zdroj: tisková informace Dostihového spolku

Ilustrační foto: Marek Sekáč




K odběru se přihlašte ZDE!

 

Nový Jezdecký zpravodaj vychází každý pátek a je zcela zdarma. Přímo do vašeho e-mailu vám jednou týdně doručíme to nejzajímavější z našich webů - zpravodajství napříč disciplínami, rozhovory, podcasty i videa. Už nikdy vám nic podstatného z našeho servisu neunikne!

 

Novinky z jezdectví a dostihů můžete sledovat i protřednictvím našich specializovaných skupin na Facebooku! Spravujeme pro vás:
 

Máme rádi parkury Jezdci.cz

Máme rádi dostihy Jezdci.cz

Máme rádi drezuru Jezdci.cz

Máme rádi vozatajství Jezdci.cz

Máme rádi všestrannost Jezdci.cz

Máme rádi reining a western Jezdci.cz

Máme rádi voltiž Jezdci.cz

Máme rádi vytrvalost Jezdci.cz

Máme rádi pony sport Jezdci.cz


reklama 13D

NEPŘEHLÉDNĚTE