Marcin Konarski je dlouholetý člen polského týmu, účastník Mistrovství Evropy a třikrát byl nominovaný jako člen olympijského týmu. Dnes působí jako lektor a stavitel technicky zajímavých a náročných krosových tratí. Jak sám říká: „Každou trasu si snažím představit v mysli.“
Máte zkušenosti s pardubickým prostředím?
V pozici stavitele trati je to moje první návštěva Pardubic. Ale v mládí, kdy jsem ještě aktivně soutěžil, několikrát jsem se tu účastnil závodů.
Jak hodnotíte podmínky Pardubic pro pořádání soutěží všestrannosti?
Určitě je to skvělé místo s výbornou infrastrukturou, stájemi a krásnou dostihovou dráhou, která dává spoustu možností postavit zajímavou trať. Budu se snažit tento potenciál na 100% využít.
Jak budou soutěžní tratě vypadat?
Chtěl bych, aby všechny tratě krosů byly moderní. Aby odpovídaly dnešním standardům, ve kterých bude zakomponována celá řada technicky obtížných novinek. Od soutěžících to bude vyžadovat plnou koncentraci, jezdecké umění – aby uměl jezdec koně ovládnout, usměrnit na velmi obtížných, úzkých překážkách. Budou zde také úseky, kde bude možné nechat koně cválat a pak další technické pasáže…
Nebude vás lákat vyzkoušet si trasu v sedle koně?
Každou trasu, kterou stavím, se snažím představit ve své mysli právě z pohledu ze sedla. Je velmi důležité, aby ten kros bylo vůbec možné projet – aby byl celkový dojem pozitivní, nepůsobil křečovitě. Chci, aby finální obraz byl atraktivní i z pohledu diváka. Samozřejmě se chyby stávají, občas koně nějakou překážku nezvládnou, spadnou. Ale když to vyjde a kůň překážku zdolá, je celkový dojem fantastický. Pevně věřím, že tomu tak bude i v Pardubicích.
Jak dlouho trvá, než trať vymyslíte, vybudujete?
Už bylo trochu pozdě, když jsme se na projektu dohodli. Většinou projekt a jeho realizace trvá několik měsíců. Přesto nám teď už zbývá doladit jen detaily. Osobně jsem v Pardubicích byl jen pár dní, ale samozřejmě jsem spoustu práce udělal doma, kde projekt vznikal. Nové překážky a skoky se už staví, ale je důležité vidět to přímo na místě. Přeci jen terén může ledacos ovlivnit a změnit. Proto se finální korekce řeší až na místě.
/Tisková zpráva/