reklama 11D

Klára Damborská: Jezdci se do Olomouce rádi vracejí, máme už renomé

ikonka

CSI Olomouc má zajištěného hlavního partnera na příští dva roky a chystá hned několik novinek. Cílem je udržet si dosavadní velmi dobrou reputaci, shodují se pořadatelé v rozhovoru pro Jezdci.cz.
03.02.2019 12:52  |  Autor: Lukáš Klingora  |  Rubrika: Sport  |  
EXKLUZIVNĚ
| FANCLUB
reklama 12B

V roce 2019 se chystá již pošesté a jeho kvalita každým rokem stoupá. Na to, co se chystá kolem CSI Olomouc, jsme se zeptali manažerky areálu ESC Michaely Smrčkové (MS), majitelky areálu a prezidentky závodů Barbory Hubáčkové (BH) a ředitelky závodů Kláry Damborské (KD).

 

Můžete v krátkosti zhodnotit uplynulý ročník vašich mezinárodních závodů?

MS: Jednalo se již o pátý ročník a opět se vydařil. Byl naplněn špičkovým sportem, silnou diváckou podporou a v neposlední řadě také velmi pěknými českými úspěchy. Závody otevřel hned dvěma vítězstvími za sebou Kamil Papoušek, který ovládl s Lokim čtvrteční Silver Tour a uspěl i v soutěži pro mladé koně v rámci CSIYH s Great Feelingem. Ve "stříbrné" túře dokázal o dva dny později vyhrát také Ladislav Vachutka v sedle klisny Vanilly Rose. A dařilo se i mladým jezdcům. Sára Vingrálková zazářila v juniorské túře a Tina Šalková vyhrála páteční stočtyřicítku v rámci CSIU25 pro jezdce do 25 let.

Absolutním vrcholem byla nedělní Grand Prix s překážkami do 160 cm. Tu vyhrála již podruhé v kariéře Němka Jörne Sprehe. K velké radosti českých fanoušků skončil na druhém místě Marek Klus s Carisonem a třetí dojel Ondřej Zvára v sedle Quimera M. Celkem se odehrálo osmnáct soutěží, v nichž bylo vyplaceno na finančních výhrách přes 150 tisíc eur, tedy bezmála 4 miliony korun.

 

S generálním partnerem J&T Bankou je podepsaná spolupráce i na sedmý ročník v sezoně 2020.

 

Bylo pro vás jasným rozhodnutím, že budete tento mezinárodní mítink pořádat i v roce 2019?

MS: Ano, díky své oblibě si tato akce našla již stálé místo v jezdeckém kalendáři. Její pořádání je však velmi náročné, a to jak z hlediska organizace, tak finančních prostředků. Naštěstí máme velmi loajální a stabilní partnery, kteří nám pomáhají. Je nám potěšením konstatovat, že s J&T Bankou, jakožto s generálním partnerem, je podepsaná spolupráce nejen na rok 2019, ale i na sedmý ročník, který se odehraje v roce 2020.

 

Museli jste řešit termínové kolize pro rok 2019 z hlediska posunu termínu vašich závodů nebo jiných kolidujících akcí?

MS: Tím, že se jednalo už o pátý ročník, bylo vše dopředu naplánované a nic takového jsme řešit nemuseli. Vždy jsme trochu bojovali s tím, že se závody jeden den kryly s běžeckým maratonem, tedy s další prestižní akcí pro město Olomouc. Skvělou zprávou je, že maraton se přesunul na jiný termín, takže z organizačního hlediska to znamená výrazné ulehčení a zvýšený komfort pro diváky a jejich logistiku.

 

V nadcházejícím šestém ročníku budou jezdci navíc sbírat body v rámci olympijské kvalifikace na olympijské hry v Tokiu.

 

Co je pro vás hlavní motivací pořádat mezinárodní závody?

BH: Před vznikem této akce se dlouhých pět let na území České republiky nekonaly žádné významné mezinárodní závody, naposledy CSIO W 2008 v Praze. Equine Sport Center si klade za cíl rozvíjet jezdectví, šířit osvětu o tomto sportu a posouvat ho dále. Pořádání mezinárodních skokových závodů je technicky i finančně velice náročné. Když vidím, s jak pozitivním ohlasem se celá akce setkává, a to jak u jezdecké veřejnosti, tak u účastníků, utvrzujeme mě to v přesvědčení, že tahle cesta byla správná a motivuje mě to plánovat další a další ročníky. Díky tomu, že jsme našli silného partnera v J&T Bance, můžeme si dovolit pořádat mezinárodní závody, které patří do kvalifikace Světového poháru. V nadcházejícím šestém ročníku budou jezdci se svými čtyřnohými partnery navíc sbírat body v rámci olympijské kvalifikace na Letní olympijské hry v japonském Tokiu 2020.

 

Kteří partneři jsou pro vás největší oporou a máte již potvrzená partnerství pro rok 2019?

MS: Jak již bylo zmíněno, zásadním partnerem je J&T Banka, se kterou je podepsána spolupráce na další dva roky. Akci podporuje také město Olomouc i Olomoucký kraj, což je nesmírně důležité.  S partnery z minulého ročníku máme dlouhodobě velmi dobré vztahy a o podpoře tohoto významného skokového mítinku opět jednáme.

 

Kdo jsou pro vás stěžejní členové organizačního výboru?

MS: Každý má nějaký úkol a vše do sebe zapadá jako puzzle. Když by někdo chyběl nebo neudělal svoji práci dobře, obraz by nikdy nebyl zcela kompletní. Máme stabilní tým lidí, kteří nejen že odvádějí dobrou práci, ale navíc jsou pro ně úkoly kolem CSI i aktivitami, které je těší. Prezidentkou závodů je majitelka areálu Equine Sport Center Barbora Hubáčková. Jen díky její iniciativě a zápalu pro věc se v Olomouci takovéto závody konají. Ředitelkou je od samého počátku Klára Damborská, technické zabezpečení řeší zase Luděk Novotný. Nově je v roli manažerky areálu Michaela Smrčková, která se svým týmem chystá závody po stránce výstavby, zázemí, propagace a dílčích věcí ze strany organizace.

 

Závody jsme o jeden den prodloužili a rozšířili jsme tak možnosti pro další jezdce.

 

Co byste rádi pro nadcházející ročník vylepšili oproti tomu předešlému?

MS: Ono se to nezdá, ale v těchto akcích se nejede čistě přes kopírák a vždy dochází k různým obměnám s cílem posunout laťku zase o něco výš. Budeme se snažit rozšířit takzvanou shopping zónu. Perfektně nám fungují sociální sítě, takže na tom budeme pracovat i nadále. Máme i program pro děti a chystáme atraktivní doprovodné akce. Minulý ročník zaváděli vítěze do kolbiště vlajkonoši na krásných starokladrubských koních. Mnozí měli při pohledu na celkovou scénu husí kůži. Byly to emotivně velmi silné momenty.

 

Vždy je poměrně obtížné přilákat kvalitní zahraniční konkurenci. Jaké máte reference od zahraničních účastníků z loňského roku?

KD: Reference olomouckých závodů v zahraničí jsou skvělé, akce si vybudovala vynikající pověst a jezdci se do Olomouce hrozně rádi vracejí. Skvělé jméno závodům dělá jednak výborně fungující organizace a také úžasná atmosféra, kterou každoročně vytvářejí diváci. Pochopitelně počty závodů v mezinárodním kalendáři stoupají, a to především díky oblibě dlouhodobějších túr, a tak mohou počty účastníků kolísat. Abychom rozšířili nabídku pro větší spektrum jezdců, závody jsme o jeden den prodloužili a rozšířili jsme tak možnost účasti pro další jezdce.

 

Jak je to s domácí jezdeckou špičkou? Je pravidlem, že dorazí většina předních jezdců, nebo je znát konkurence zahraničních akcí, s nimiž soupeříte nejen o mezinárodní účastníky, ale i o ty domácí?

MS: V tomto ohledu je důležité si říci, že se jedná mezinárodní závody, a tak může být podíl českých jezdců maximálně 30 %, což je dáno pravidly FEI. My jsme samozřejmě rádi, že česká špička si přijede poměřit síly se zahraniční konkurencí právě do Olomouce. Jezdectví obecně zažívá obrovský boom. Prestižních závodů je stále více a našim cílem je udržet si dosavadní velmi dobrou reputaci.

 

Chystáte nějaké změny v rozpisu závodů jako nové kategorie, vyšší dotace a podobně?

MS: V minulém roce jsme navýšili dotace o 10 tisíc eur. Celkové prize money bylo v částce 150 tisíc eur a vítěz hlavní soutěže bral 12 500 eur. Letos to bude obdobné. Rozpis závodu se v těchto dnech zpracovává a ano, skutečně je v plánu rozšíření o novou kategorii. Podrobnosti bychom si však rádi nechali zatím pro sebe. Jakmile bude rozpis hotový a schválený FEI, moc rádi všechny novinky sdělíme.

 

Musíte být zkrátka u toho...

 

Co by mělo být hlavním lákadlem pro diváky kromě samotné sportovní podívané?

MS: Olomoucké závody jsou proslulé svou výjimečnou atmosférou, tvořenou hlavně bohatou fanouškovskou základnou. Při nedělním finále diváci vítali jezdce mexickými vlnami. Bylo cítit všeobecné napětí, když jeli čeští jezdci, i velmi spontánní kolektivní radost, když se reprezentantům naší země dařilo. To jsou emoce, které nejdou sdílet prostřednictvím televizních přenosů či live streamu. Musíte být zkrátka u toho.

 

Jaká forma propagace se vám v minulosti nejvíce osvědčila a jaké plánujete kampaně pro příští ročník?

MS: Využíváme stávajících trendů, tedy oblíbenosti sociálních sítí, na kterých můžeme jasně zacílit příjmovou skupinu. Komunikace je oboustranná a velmi hezky se zde pracuje se vzájemnou sounáležitostí. Jelikož se ale o jezdectví začíná zajímat i běžná veřejnost, zvali jsme na akci prostřednictvím billboardů, televizních spotů, reklamy v rádiu i články v printu. Velkým benefitem je i to, že vstup na akci je po všechny dny zdarma.

 

Kde najdou zájemci podrobnější informace o přípravách vašich závodů?

MS: Od března by se měly již průběžně naplňovat aktuálními informacemi webové stránky www.csiolomouc.cz. Budou také vycházet pravidelné tiskové zprávy, které reflektují ty nejzásadnější informace. Pod pokličku organizačních příprav můžete nahlédnout skrz facebookové stránky CSI Olomouc a Equine Sport Center Olomouc či na instagramových profilech @csiolomouc a @escolomouc.





reklama 13A

NEPŘEHLÉDNĚTE