Hned několik známých světových závodišť řeší v posledních týdnech a měsících svou budoucnost. Kromě pařížského Maisons-Laffitte, které zamýšlí France Galop kvůli úsporným opatřením uzavřít po sezóně 2019, panují nejasnosti také ohledně amerického Pimlica a německých Brém.
V Baltimoru ležící Pimlico, které bylo otevřeno v roce 1870 a každoročně hostí druhý díl americké trojkoruny Preakness Stakes, se podle místních dostihových autorit nachází ve stavu, který "ohrožuje dlouhodobou existenci a úspěch Preakness Stakes".
V polovině prosince zveřejněná studie vypracovaná experty z Maryland Stadium Authority hovoří o nutnosti radikální rekonstrukce druhéhp nejstaršího fungujícího závodiště v USA.
Dokument podle agentury Reuters navrhuje demolici „veškerých existujících struktur v areálu“ a rozsáhlou přestavbu v odhadované celkové výši 424 milionů dolarů. Součástí plánů je výstavba supermarketu, hotelů a sítě obchodů, došlo by také k úpravě obvodu pískové dráhy z 1600 na 1500 metrů. Projekt by si vyžádal minimálně tři roky práce a dočasné přestěhování Preakness Stakes. Nové vytyčení dostihového oválu je podle studie nutné k lepšímu potenciálnímu využití části pozemků na nedostihové účely.
Zatím se však jedná pouze o plány na papíře, které musí prověřit a schválit Maryland Jockey Club, The Stronach Group i Maryland Racing Commission. Stále zůstává nejasné, který ze subjektů by případnou přestavbu financoval a zda by proběhla za účasti města a státu.
Člen vedení The Stronach Group Tim Ritvo loni opakovaně odmítl, že by společnost vlastnící závodiště chtěla investovat do jeho přestavby. Zároveň dodal, že dlouhodobá budoucnost Pimlica je pevně svázaná s pořádáním Preakness Stakes. Pokud by k demolici stávajícího zázemí došlo, klasický dostih by se v roce 2020 mohl přesunout na sesterskou dráhu Laurel Park.
Výrazně horší je situace německých Brém, kde se běhají dostihy od roku 1907. Pozemky areálu o rozloze 30 hektarů vlastní město, které zde chce začít stavět nové byty. Stávající pořadatel dostihů dostal výpověď a poslední mítink zde proběhl 30. března 2018.
Za zachování závodiště však stále bojují občanští aktivisté, kteří shromáždili přes 29 000 podpisů za vypsání místního referenda. Aby k hlasování mohlo dojít, bylo zapotřebí 21 237 podpisů. Podle portálu Galopponline se nyní v Brémách začíná mluvit o tom, že místní politici podcenili popularitu závodiště u místních obyvatel.
O tom, zda bude místní referendum skutečně vypsáno, ještě není rozhodnuto. Občanská iniciativa nyní tlačí na to, aby se konalo souběžně s květnovými volbami do Evropského parlamentu a místními volbami.
Pokud iniciativa neuspěje, stanou se Brémy po Gelsenkirchenu a Frankfurtu dalším tradičním německým závodištěm, které za poslední dobu zmizí z dostihové mapy.