V těchto dnech již v Písečném nad Dyjí vyrůstá pod dohledem polského stavitele Marka Zaleskeho pět z celkových osmi maratonových překážek. „Marka jsme si vybrali pro přípravu trati nejen kvůli jeho obrovským zkušenostem, ale také díky minimální jazykové bariéře. Bez problémů se totiž s dělníky domluví na všem potřebném,“ prozradil jeden z organizátorů Radek Nesvačil. Ten si tak může dovolit odjet v polovině dubna závodit na mezinárodní mítink do nizozemského Kronenbergu. Bude ovšem chybět o týden později v Kladrubech, kde se pro změnu představí další z členů nově vzniklého realizačního týmu z Písečného – Daniel Bejr.
Zpět ale do jižních Čech na Jindřichohradecko, kde vozatajské závodiště teprve získává reálné obrysy. „Momentálně pracují čtyři bagry na kolbišti, kde upravují povrch pro travnatý drezurní a parkurový obdélník. Na maratonských překážkách aktuálně pracuje šest lidí,“ popisuje Radek Nesvačil.
Pro účastníky bude lákavé nejen nové prostředí, ale i velmi štědrá finanční dotace. „Ve tříhvězdových soutěžích se rozdělí dvacet tisíc eur – ve čtyřkách bude dvanáct tisíc, ve dvojkách pět a v jedničkách tři tisíce eur. Co jsem se díval do publikovaných rozpisů, tak v první půlce roku nikde taková dotace není,“ konstatuje Radek Nesvačil a pyšně dodává na adresu Rhea Holdingu, že důvodem není za každou cenu nalákat nejlepší vozataje: „Pan majitel si uvědomuje, kolik vozatajský sport stojí práce a úsilí od A do Z a je přesvědčen, že finanční ohodnocení soutěží by mělo být vyšší. Snahou je tak přimět i ostatní, aby byli na dotacích trochu štědřejší.“
Díky skutečnosti, že na cenách bude vyplacena takto vysoká částka, organizační tým zvažuje, že požádá o zařazení závodů do Světového poháru čtyřspřeží (CAI-W). „Nevíme, do jaké míry je to ještě reálné pro letošní rok, ale bude-li to možné, tak bychom to rádi udělali,“ dodává Radek Nesvačil.