Sledujte živě na EquiTV.cz: 27. 11. Zimní jezdecký pohár v Královicích
reklama 11D

reklama

Česká radost i zklamání z olympijské drezury. Teď už je na řadě kros

 31.07.2021 17:50 | AUTOR: Josef Malinovský |
EXKLUZIVNĚ

ikonka

Všestranní koně se přesunuli do Sea Forest Parku, kde se v noci ze soboty na neděli SELČ pojede olympijský kros. Čeští reprezentanti Miloslav Příhoda a Miroslav Trunda se při rozhovoru v předvečer této zkoušky podělili o dojmy z dosavadního průběhu.

reklama 12A
 
Poslední červencová sobota byla nejvíce náročná především pro tu část účastníků olympijské všestrannosti, která musela ještě ráno absolvovat drezurní zkoušku. Šťastnější dvě třetiny jezdců se již chystali na přesun z tokijského Equestrian Parku do Sea Forest Parku.
 
„Dnešní den byl ve znamení stěhování. Vše klaplo tak, jak mělo a všech šedesát pět koní se přestěhovalo během dvou a půl hodiny. Organizátoři měli k dispozici dvacet klimatizovaných kamionů a s každým koněm mohla jet ošetřovatelka, takže v tom měli svůj luxus. Stěhování začalo už v 11:15 a koně jeli ve třetím kamionu. Celá cesta z Equestrian Parku do Sea Forest Parku trvala asi 45 minut a měli jsme to štěstí, že jsme naší půjčenou Toyotou kamion sledovali a máme z toho sice jen jednu, ale velmi krásnou fotku,“ vypráví v úvodu společného rozhovoru pro EquiTV.cz šéfka české ekipy všestrannosti Karolína Žižková.
 
Co tomu všemu předcházelo, již prozradili samotní jezdci, kteří v drezuře startovali každý v jiný den. Na Miloslava Příhodu s Ferreolusem přišla řada již v pátek dopoledne a předzávodní nervozitu si na rozdíl od svého kolegy nepřipouštěl. „Den před závodem se mi spalo velmi dobře. Jsme tu celkem unavení z toho tepla přes den, takže večer, jak zapadne sluníčko, tak to na člověka trochu dopadá. Když kolem desáté, půl jedenácté dorazíme na pokoj, tak jsme rádi, že si lehneme a během pár minut spíme,“ prozrazuje Miloslav Příhoda.
 
„V pátek jsem vstával asi v pět ráno, protože jsem chtěl jezdit ještě před drezurou, jelikož Ferreolus to má takto naučené a osvědčilo se mi to jako dobré řešení. Takže jsem asi před osmou na něj vylezl, jen ve skokovém sedle lehce zaklusal a zacválal. Po desáté jsem na něj již sedal znovu a už jsme si jen zopakovali na opracovišti pár nejtěžších cviků a práci na dvou stopách. Předstartovní nervozita ani nebyla, Ferreolus pracoval velmi dobře, tak jsem byl celkem klidný. Trochu jsem čekal, zda se nenapne, když budou lidé tleskat poté, co skončí jezdec přede mnou. Vše bylo v pohodě a když jsem projel kolem obdélníku a Ferreolus pracoval stejně, jako na opracovišti, tak jsem doufal, že by to mohlo docela době dopadnout,“ říká Příhoda.
 
„Tato drezurní úloha je udělaná přímo pro olympiádu v Tokiu. Vznikla během roku 2019 a je klasifikovaná jako olympijská pětihvězdičková úloha. Jsou tam cviky, kdy opravdu člověk nemá ani krátkou stěnu, aby jel dvacet metrů rovně. Furt je to z cviku do cviku. Asi největší úskalí je tam z přidaných přeskoků, kdy v klasické čtyřhvězdové úloze jsou pouze dva, zatímco v této byly čtyři, a ještě tak naskládané, že opravdu člověk neměl čas na to se připravit. Naštěstí jsem to už věděl někdy v polovině roku 2019, tak jsme to ty dva roky trénovali a jsem rád, že zrovna přeskoková pasáž, na které vyhořelo dost velmi zkušených dvojic, se nám docela povedla. Ale bohužel jsme se nevyvaroval jiných chyb na triviálních věcech, co mě nejvíc mrzí,“ konstatuje.
 

Nepřehlédněte: Parkuroví koně absolvovali vet-check. Atmosféra v týmu je výborná

 
O dost jiné to měl Miroslav Trunda. „Vzhledem k tomu, že už jsem celý týden cítil, že cvalová pasáž nebude mojí silnou stránkou, tak už jsem se víc soustředil na krokovou a klusovou pasáž, abych jsem jí zajel na 100 %. Byl jsem asi právem dost nervózní. Dnes už to naštěstí ze mě spadlo. Stěžejní byl pro mě cval při vjezdu. Mým cílem bylo vjet do písmene x relativně v klidu a pak jít tu klusovou a krokovou pasáž poměrně klidně. To se mi relativně podařilo dobře, tak jsem měl radost, že se mi to povedlo a mohl v klidu pokračovat klusy. Ty byly dobré, ale po klusech by to nejraději utnul. Krok byl super, tam dostala klisna dokonce osmičku. Myslím, že couvání bylo také dobré a cviky na dvou stopách také. Ale jak jsem nacválal do kontracvalu a klisna věděla, co přijde, tak tam už jsem se modlil, abych to měl za sebou,“ shrnuje. „Chtěl jsem jít do 45 bodů, tak ten jeden bod mě trochu zklamal, ale jak jsem zmínil, tak ten týden jsem se s klisnou trochu pral a bojoval, tak jsem to trochu očekával, že jak nacválám, tak to takto dopadne.“
 
Jaká je šance se v krosu posunout v pořadí vzhůru, nad tím Miroslav neuvažuje. „Chci hlavně dojet do cíle. Po pár skocích uvidím, jak na tom klisna je a rozhodnu se, co si budu moci dovolit. Když ucítím, že je dost benzinu, tak pojedu, jak nejlíp budu umět. Ale když v půlce krosu uvidím, že je to pro ni nebezpečné, tak zvolím jinou taktiku. Ale na to bych nerad nyní odpovídal, jelikož nevím, jak se bude cítit,“ dodává v rozhovoru pro EquiTV.cz, v němž oba jezdci podrobněji vylíčili přípravu na nedělní kros
 
Na úplný závěr pak na dálku oba poděkovali fanouškům v České republice. „Jsme moc rádi za podporu. Budeme se snažit, aby měli proč nám fandit a měli z toho radost.“ – „Děkujeme za podporu!“
 
Foto: se souhlasem Karolíny Žižkové, Miloslava Příhody a Miroslava Trundy


K odběru se přihlašte ZDE!

 

Nový Jezdecký zpravodaj vychází každý pátek a je zcela zdarma. Přímo do vašeho e-mailu vám jednou týdně doručíme to nejzajímavější z našich webů - zpravodajství napříč disciplínami, rozhovory, podcasty i videa. Už nikdy vám nic podstatného z našeho servisu neunikne!

 

Novinky z jezdectví a dostihů můžete sledovat i protřednictvím našich specializovaných skupin na Facebooku! Spravujeme pro vás:
 

Máme rádi parkury Jezdci.cz

Máme rádi dostihy Jezdci.cz

Máme rádi drezuru Jezdci.cz

Máme rádi vozatajství Jezdci.cz

Máme rádi všestrannost Jezdci.cz

Máme rádi reining a western Jezdci.cz

Máme rádi voltiž Jezdci.cz

Máme rádi vytrvalost Jezdci.cz

Máme rádi pony sport Jezdci.cz


reklama 13C

Diskuze

Přidávat příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

NEPŘEHLÉDNĚTE

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace