reklama 11B

TK k zahájení tuzemské dostihové sezony 2018

ikonka

Šest dní před startem tuzemské dostihové sezony v Lysé se v pražském hotelu Paříž uskutečnila tisková konference za účasti prezidenta Jockey Clubu ČR Jiřího Charváta a ředitelů pražského a pardubického závodiště Martina Pecky a Martina Korby…
28.03.2018 15:41  |  Rubrika: Dostihy  |   FANCLUB
reklama 12B
 
Na úvod Jiří Charvát zopakoval, že se českému turfu díky zahraničním úspěchům daří nejlépe v historii. Loni koně připravovaní v České republice absolvovali za hranicemi 1435 startů a letos za necelé tři měsíce dalších 108. Loni se podařilo přivézt z ciziny více než 75 miliónů korun, letos už zisky překročily 4,3 miliónu korun. Pětice nejúspěšnějších koní v českém tréninku vydělala více než dva milióny korun.
 
Úspěchy nejsou pouze finanční, čtyři nejlepší koně z českého tréninku mají mezinárodní ohodnocení více než 100, což je hranice mimořádné kvality, navíc v minulém roce v Česku připravovaní koně získali 18 blacktype umístění, což znamená doběhli mezi prvními třemi v dostizích kategorie listed nebo grupy 1 až 3.
 
Jiří Charvát hovořil o potřebě zlepšit financování tuzemského dostihového sportu. „Pokud není dostihový provoz financován ze sázek, tak se běhá maximálně o 1700 euro na koně ročně, což je velmi málo, když si uvědomíme, že náklady na provoz dostihového koně na rok jsou 189 tisíc korun. Jedním z hlavních úkolů Jockey Clubu ČR je tedy taková změna struktury financování dostihového sportu, která povede k výraznému navýšení příjmů ze sázkového provozu.“
 
V letošním roce bude sázky na pěti závodištích přijímat sázková kancelář Betino, jedná se o Velkou Chuchli, Pardubice, Most, Karlovy Vary a Lysou nad Labem. Na ostatních závodištích zatím zástupci sázkové kanceláře vyjednávají s pořadateli o technických podmínkách. „Čekáme až budeme mít všechny podklady ze závodišť na stole a potom rozhodneme, o tom, jak technická vylepšení financovat,“ doplnil Charvát. „Jedná se o konektivitu propojení místa dostihů s ústředím v Praze. V minulosti se údaje zasílaly po skončení dostihového dne, ale to již dne není možné,“ dodal Martin Pecka, ředitel pražského závodiště.
 
Martin Pecka připomněl, že v současnosti je vše směřováno k úvodnímu dostihovému dni v neděli 8. dubna. „Snažíme se zlepšit podmínky pro všechny účastníky dostihového provozu, nejen pro diváky. Vrcholem první části sezóny je pro nás České derby, které je na programu v neděli 24. června. Poté se budeme zaměřovat na další část sezóny.“ Příznivou zprávou pro všechny realizační týmy je skutečnost, že se pořadatel bude snažit o zlepšení stavu dráhy. „Pražská dráha byla postižena povodněmi 2002 a 2013, to se podepsalo na stavu dráhy. Pokud bude dobré vegetační období, budeme pracovat na zlepšení stavu běžnými prostředky,“ zaznělo z úst Martina Pecky.
 
V Pardubicích se začne přesně o měsíc později než v Praze, v úterý 8. května. „Město investuje 6 miliónů korun, do vylepšení stávajícího parkoviště, abychom zajistili lepší možnosti parkování pro všechny zúčastněné,“ řekl Martin Korba. Snahou pořadatele je, aby i 128. Velká pardubická s Českou pojišťovnou byla s kvalitní mezinárodní účastí. „Francouzští koně by se měli vrátit a máme příslib jednoho koně z britských ostrovů, majitelé se startem souhlasí a jeho trénink je přizpůsobován, aby mohl startovat ve Velké. zahraniční účast by měla být lepší než v loňském roce,“ dodal Korba.
 
Celkem je na 11 dostihových závodišť v České republice naplánováno 61 dostihových dní, nejvíce do Velké Chuchle - 18, devět do Pardubic, sedm do Karlových Varů a po šesti do Mostu a Slušovic. Na dotacích by mělo být rozděleno opět více než 45 miliónů korun.
 
(bda)
Ilustrační foto Ivan Krejza (archiv Jezdci.cz)



reklama 13D

NEPŘEHLÉDNĚTE