Ilustrační foto Josef Malinovský
Do zmíněných skupin by měli být rozděleni podle jejich výkonnosti v osmi po sobě jdoucích letech podle následujících kritérií:
D: 20 MERs při soutěžích CIC* nebo CCI* nebo výše
C: 20 MERs při soutěžích CIC** nebo CCI** nebo výše
B: 20 MERs při soutěžích CIC*** nebo CCI*** nebo výše
A: 20 MERs při soutěžích CIC*** nebo CCI*** nebo výše (minimálně 5 MERs na 4* úrovni)
Kategorie budou aktualizovány na konci každého kalendářního roku.
Co je to MER? (Minimum Eligibility Requirement)
- drezurní zkouška: ne více jak 75 trestných bodů,
- terénní zkouška: bez chyb na překážkách a ne více jak 90 sekund přes optimální čas u soutěží 1*, 2* a 3*, resp. 120 sekund u soutěží 4*,
- skoková zkouška: ne více jak 16 trestných bodů na překážkách.
Přechodné ustanovení na rok 2013 pro jednotlivé kategorie stanoví pouze 15 MERs – nikoliv 20, jak je uvedeno v pravidlech.
Zajímá vás, jak jsou rozškatulkováni čeští jezdci?
Do kategorie B se dostal pouze Jaroslav Hatla, který dosáhl jeden MER na úrovni čtyř hvězd, 17, 16 a 14 MERs na úrovních vždy o jednu hvězdu méně. Má tak 18 z 15 potřebných MERs pro kategorii B v roce 2013, jinak by byl za normálních okolností v kategorii C.
Právě v kategorii C pro letošek žádného českého jezdce nenajdeme, jelikož žádný nesplnil podmínku zmíněných 15 MERs. Nejblíže přitom s 13 MERs jsou: Lubomír Vrtek, Miloslav Příhoda ml. a Petr Veselovský. Ti jsou v kategorii D ještě společně s následujícími jezdci: Gabriela Slavíková, Martin Maivald, Pavlína Pejřilová, Petr Myška a Radka Dvořáková. Ostatní Češi nedosáhli ani na 15 MERs na úrovni 1*.
Na závěr jen pro zajímavost – britský jezdec William Fox-Pitt dosáhl úctyhodných 40 MERs na úrovni 4 hvězd!