Hokejová hala na závodišti? Pardubice řeší plány miliardáře Dědka

ikonka

Majoritní vlastník pardubického hokeje Petr Dědek ukáže příští týden plány na multifunkční halu pro 15 000 lidí, kterou chce postavit v areálu závodiště. Vzniknout má nová příjezdová silnice i tribuna s parkovacím domem. Projekt má ale několik háčků.
03.05.2022 06:30  |  Autor: Martin Cáp  |  Rubrika: Dostihy  |  
NEPŘEHLÉDNĚTE
| FANCLUB


Neděli 8. května jako datum Úvodní cross country Koroka a zahajovacího dne letošní dostihové sezony v Pardubicích má ve svých kalendářích zaškrtnutou většina turfmanů. Pro další budoucnost domova Velké pardubické však bude mnohem zásadnější hned následující den.

V pondělí 9. května má skupina DD Group miliardáře Petra Dědka prezentovat pardubickým zastupitelům projekt multifunkční haly s kapacitou 15 500 diváků, kterou chce majoritní vlastník hokejového klubu HC Dynamo Pardubice postavit jako investor na pozemcích závodiště. Veřejnost by měla spatřit vizualizace plánovaného projektu o dva dny později v rámci tiskové konference.

Kolem Dědkova záměru s rozpočtem přibližně tří miliard korun panují v posledních týdnech a měsících značné kontroverze i nejasnosti. Při dubnovém projednávání na zastupitelstvu narazil projekt nové haly na odpor části politické scény, výraznou komplikací by pro něj mohly být i výškové limity obsažené v připravovaném novém územním plánu. V září navíc proběhnou komunální volby.

 

Čtěte také: Duel veteránů. Larizano porazil Theophilose v Prvomájové steeplechase

 

Dědek ve svém původním návrhu požadoval uzavření memoranda o spolupráci s městem do konce letošního června. V průběhu roku 2023 pak chce v optimálním případě zahájit výstavbu.

Pokud se 48letému miliardáři z Vrchlabí, jehož majetek je odhadován na pět miliard korun a v loňském vydání žebříčku nejbohatších Čechů magazínu Forbes mu patří 63. místo, podaří radnici přesvědčit, znamenalo by to zároveň zásadní změnu tváře závodiště a jeho zázemí.

Nová tribuna a parkovací dům zároveň

Oficiální informace o tom, kde přesně se poměrně velká stavba plánuje, stále nejsou k dispozici. Obecně se hovoří o okolí stávajícího pískového kolbiště a parkoviště, investor podle svých slov vede také jednání s armádou ohledně části pozemků přilehlého vojenského letiště.

Pardubický primátor Martin Charvát v pondělí nechtěl komentovat podrobnosti. "My dostaneme 9. května na stůl prezentaci zástupce investora a poté se k ní vyjádříme. Vy po nás chcete komentovat věc, s níž jsem se zatím neseznámil a spekulujete nad věcí, kterou jsme ani vy ani já neviděli," odpověděl Charvát na dotaz serveru Jezdci.cz.

Přiznal nicméně, že v obecné rovině záměr investora podporuje. "Může tady vyrůst multifunkční aréna, která vyplní provozní zázemí areálu. Vznikne také nová velkokapacitní přístupová silnice, parkovací dům, hotel a zázemí, které budou moci bez problému využívat i návštěvníci dostihů a výrazně se to tady zkvalitní," dodal Charvát.

Náměstek primátora a předseda představenstva Dostihového spolku Petr Kvaš na přímý dotaz Jezdci.cz vyvrátil dohady, že by plány na výstavbu jakkoli zasahovaly do dostihové dráhy. "Když to řeknu z pozice města jako vlastníka i z mé pozice jako předsedy představenstva Dostihového spolku, nikdy bych nepřipustil, aby v areálu stálo cokoli, co by jakkoli ohrozilo dostihový sport," prohlásil Kvaš.

Naopak zcela konkrétně se výstavba může dotknout prostoru, kde stojí dvojice nejstarších tribun v blízkosti současného vstupu na závodiště. V těchto místech by podle představ investora měl vzniknout parkovací dům, který by ze strany obrácené k dráze zároveň sloužil jako tribuna.

"Kroky, které nabízí společnost pana Dědka, by areálu mohly velmi výrazně pomoci. V okamžiku, kdy by vzniklo několik stovek parkovacích míst, hotel nebo restaurace, není to nic, co by mohlo dostihům uškodit. Rozhodně mohu ubezpečit, že hranice označené plotem dostihové dráhy se nic z toho netýká. Pokud jde o linii, na níž jsou postaveny tribuny, mohu prozradit, že se tam počítalo se vznikem hotelu s výhledem na dostihovou dráhu. To nevyšlo, ale dnes se počítá třeba se vznikem tribuny, jejíž součástí by mohl být parkovací dům. Což si myslím, že nikomu z koňařů nemusí vadit, když budou mít krásná nová místa s výhledem na dráhu," podotkl Petr Kvaš.

Příjezdová silnice na závodiště jako předpoklad

Plány majoritního vlastníka HC Dynamo Pardubice jsou poměrně rozsáhlé. Součástí multifunkční arény mají být obchody a restaurace, zároveň s ní bude propojená tréninková hala. Počítá se i s hotelem, kongresovými sály, zázemím pro mladé hokejisty a zmiňovaným parkovacím domem. Komplex má být využitelný i pro jiné sporty, velké koncerty a komerční akce.

"Vybrali jsme prostor u závodiště a jeho areálu. Místo nám přišlo nejvhodnější kvůli spojení s dostihovým závodištěm a letištěm. Je zde mimo jiné nejmenší vliv hluku a dopravy k okolní zástavbě. Za peníze, které město dostane za prodej pozemku, postaví příjezdovou komunikaci. Tato komunikace je stejně nutná pro závodiště, protože armáda už nechce, aby se jezdilo na dostihy přes její pozemky," řekl Petr Dědek v dubnovém rozhovoru pro server Hokej.cz, v němž zmínil kapacitu až 1600 parkovacích míst.

V době prvního projednávání záměru na pardubickém zastupitelstvu na začátku dubna se v médiích objevily informace o poměrně obsáhlých požadavcích investora na financování související infrastruktury městem. Primátor Charvát to však v pondělní rozmluvě s Jezdci.cz dementoval.

"Napsala se spousta lží. V médiích se rozebíralo, že po nás pan Dědek chce tohle a tamto, což není pravda. Odmítli jsme to na zastupitelstvu, můžete si to pustit ze záznamu. Jediné, o čem se primárně chceme bavit, je příjezdová komunikace, protože jak řekl pan náměstek, vnímáme to jako pozitivum pro rozvoj tohoto areálu a myslíme si, že tuto silnici by mělo budovat město," uvedl Charvát.

HC Dynamo zaštítí Cenu Labe

Minulý týden poslal právní zástupce investora dopis radnici, varující před výškovými limity obsaženými v připravovaném územním plánu. Ty omezují maximální výšku budov v oblasti na 21 metrů, což by výstavbu nové haly prakticky znemožnilo.

"Zastupitelstvo v této chvíli jednoznačně odmítlo bavit se o změně výškových limitů, protože by nám to vrátilo projednání územního plánu o krok zpět, což nechceme. Územní plán tedy pokračuje s výškovými limity tak, jak jsou teď navrženy. Jsou to limity z roku 2016, které byly i ve veřejném projednávání v roce 2018, a co je podstatné, v tomto území není z pohledu nového veřejného plánu žádná změna oproti roku 2018. Tudíž se k tomuto území nedají podat žádné námitky a připomínky. Jakákoli připomínka bude z podstaty zákona zamítnuta, protože ji nelze připustit," vysvětlil Kvaš s tím, že město investora o této skutečnosti informovalo.

Současný územní plán výšku budov nijak neomezuje, DD Group by se tak teoreticky mohla pokusit získat stavební povolení ještě před schválením nového územního plánu. To podle dosavadních vyjádření vnímají jako nejsnadnější cestu samotný Dědek i někteří politici podporující jeho záměr.

Jak zjistil server Jezdci.cz ze dvou na sobě nezávislých zdrojů, Dědek letos finančně podpoří jeden z tradičních pardubických dostihů. Novým sponzorem Ceny Labe totiž bude HC Dynamo.

 

Krátce ze zahraničí

 

Pět graded vítězství se podařilo českým stájím v rámci nedělního překážkového programu v Miláně. V proutěnkářském Gran Corsa Siepi Di Milano (Gd1, 4000 m) dominoval o 5 1/2 délky bělouš Mauricius s Pavlem Složilem mladším, druhý finišoval Ivo před Pitonem des Neiges. Složil, trenér Josef Váňa mladší a stáj Scuderia Aichner SRL triumfovali i v Grande Steeple Chase Di Milano (Gd1, 5000 m), když se v pětičlenném poli prosadil Notti Magiche a stájový kolega Sternkranz doběhl třetí. Složil korunoval jedničkový hattrick s tříletým švédským odchovancem Popem v Premio Giulio Berlingeri (Gd2, 3200 m). I další vrcholy mladých koní se staly českou kořistí, když Machinos pod Janem Faltejskem ovládl Corsa Siepi Dei 4 Anni (Gd2, 3600 m) a Ches Demonmirail s Josefem Bartošm byl nejlepší v Premio Staffe D'Oro-Riding Club (Gd3, 3600 m).

Počtvrté v kariéře zvítězil v Německu pětiletý Planteur's Whiskey ze stáje Dara Racing. Svěřenec Jiřího Brože se pod Michaelou Musialovou prosadil po boji o hlavu v trojkovém Fun.Wettstar.de-Preis (1400 m, 7000 eur).

Z expedice českých koní do Wissembourgu zaznamenal nejlepší výsledek Dragon s Danielem Vyhnálkem, jenž finišoval čtvrtý ve steeplechase Prix Boucherie-Traiteur Foeller (3900 m, 13 000 eur). Bitcoin ve stejném dostihu skončil na šestém místě. Dotaci získal i čtyřletý Melandros, který doběhl čtvrtý v dostihu na 1700 metrů v Paray-le-Monial.

Foto: Martin Cáp

Je výstavba multifunkční hokejové haly v areálu pardubického závodiště dobrý nápad?

celkem hlasů: 456

Hlasování skončilo.

Ano 206 / 45.18%
Ne 207 / 45.39%
Nevím 43 / 9.43%