reklama 11B

S Markétou Šveňkovou o její nové úloze v ČJF

Začátkem roku 2017 zveřejnila Česká jezdecká federace jméno nové tiskové mluvčí. Stala se jí Markéta Šveňková, kterou jezdci znají jako rozhodčí či stewarda. Sama také aktivně závodila. O její cestě ke koním a plánech do budoucna nám prozradila víc.
28.02.2017 11:24  |  Rubrika: Ostatní  |   FANCLUB
reklama 12C

 

V lednu 2017 jste se stala tiskovou mluvčí České jezdecké federace, co vás vedlo k tomu přijmout nabídku na tuto pozici?
 
Od dětství jezdím na koni, a jak říká můj bratr, je to spíš diagnóza než jen pouhé hobby. Začala jsem aktivně jezdit jako malá holka, jezdila jsem parkury, jsem majitelkou několika koní, mám licenci cvičitele, pracuji často jako rozhodčí a steward  a to i na mezinárodní úrovni. Od loňského roku jsem členkou Skokové komise ČJF. Co se týká mého profesního života, tam jsem převážně působila na pozicích v oblasti public relations a interní komunikace. Když přišla nabídka spojit mou profesi se světem koní, ani vteřinu jsem neváhala. Svým způsobem to byl vždy můj sen, aby se můj koníček stal i mou prací.
 
Co všechno musí tisková mluvčí sportovního svazu umět? Jaké budou vaše úkoly?
 
Popis práce tiskové mluvčí se nijak neliší od toho, jaké jsou odpovědnosti na této pozici u jiných firem. Je jiný pouze objekt komunikace. Mou úlohou je především každodenní spolupráce s naší PR agenturou, realizace projektů, které jsme zařadili do komunikačního plánu, komunikace s novináři, veřejností a členy ČJF.
 
Jaké máte zkušenosti v oblasti PR či médií?
 
Svou kariéru jsem začala v České televizi na různých pozicích a posledních 10 let jsem působila v oblasti interní a externí komunikace v prostředí nadnárodních především telekomunikačních firem. Mohu jmenovat třeba Eurotel, GTS Novera nebo České Radiokomunikace, jako tisková mluvčí jsem zastupovala např. společnost Contactel.
 
Sama jste aktivní jezdkyní a hlavně pracujete na závodech často jako rozhodčí a steward. Jak se dají skloubit tyto funkce s mediálním zastupováním ČJF? Dá se vše stíhat dohromady?
 
Je to poněkud náročné časově i logisticky, jelikož i hodně cestuji, ale jsem velmi ráda, že si mi takto všechny oblasti našeho sportu propojí. Je skvělé, že mám možnost pracovat jako rozhodčí a znám pohled na závody z věže, jako steward znám zázemí závodů a problémy, které mohou nastat ve stájích a na opracovišti  a jsem v úzkém kontaktu s jezdci. Tyto zkušenosti jsem pak třeba i využila, když jsem se v loňském roce účastnila výjezdů s naším A týmem jako vedoucí ekipy. Museli jsme řešit problémy s nedostatečným zabezpečením stájí a s tím souvisejícím incidentem, který postihl několik našich koní. Jsem tedy v neustálém kontaktu s jezdci i funkcionáři a získávám tak informace a podněty a tipy na to, co bychom měli komunikovat. 
 
Jak jste se dostala vlastně ke koním? Můžete se pochlubit nějakými zajímavými sportovními výsledky?
 
Koňmi jsem byla doslova posedlá již odmalička. Můj děda mě velmi podporoval, protože v mládí sloužil jako dragoun a jeho velitelem byl Rudolf Popler. Ve 13 letech jsem začala jezdit v JK Čs.film a mým prvním koněm byl pohádkový Jurášek z pohádky Tři oříšky pro popelku. V té době už to byl nevrlý důchodce a dost často jsem se vrátila ze stáje s modřinami, jak mě pokousal, když jsem dotahovala sedlo. Později jsem si pořídila koně vlastní a v posledních letech se věnuji jezdectví i jako funkcionář a často jsem i v zahraničí. Žádných významných úspěchů na úrovni např. mistrovství jsem nedosáhla, soutěžila jsem ve skokových soutěžích jen do stupně 130 cm. I když jednou se mi vlastně podařilo s koněm překonat ve skoku mohutnosti  výšku 185 cm, což byl můj malý osobní úspěch.
 
Máte v současné době vlastního koně a plánujete v sezoně 2017 aktivně startovat na nějakých závodech?
 
Svou závodní kariéru jsem ukončila před třemi lety, když jsem po jednom složitějším pádu skončila na operaci s krční páteří. Jinak ale stále aktivně jezdím. V současné době mám koně tři, dva starší a jednoho mladého z Belgie, kterého mám zatím ve výcviku u kamaráda a uvidíme, jak si povede ve sportu.
 
Vraťme se však k ČJF a k médiím. Jak hodnotíte dosavadní prezentaci jezdectví v českých médiích?
 
Co se týká prezentace jezdectví, tak v této chvíli si myslím, že komunikujeme převážně pouze mezi sebou, v rámci jezdecké komunity, i když velmi aktivně. Jsou to především informace odborné, ze závodů z dění okolo nás. Zaznamenávám velký progres, co se týká sociálních sítí doplněných třeba i  internetovou televizí Equi TV a těší mě, že se i v České televizi objevují stále častěji příspěvky ze závodů. Stále ale vnímám fakt, že se obecně málo ví o tom, že má jezdectví více disciplín,  a že třeba nemá vůbec nic společného s dostihovým sportem. Tedy kromě koně. 
 
Důvodem, proč se ČJF rozhodla oslovit profesionální PR agenturu bylo především to, abychom prostřednictvím řízené komunikace oslovili spíše právě tu laickou veřejnost. Z té se rekrutují noví členové do naší členské základny, ale také tak máme možnost oslovit případné sponzory a partnery, bez kterých není možné tento nákladný sport dále posunovat a rozvíjet. 
 
V době vašeho nástupu do funkce ČJF uzavřela také smlouvu na dodávání služeb v oblasti mediálního zastupování právě se zmíněnou agenturou. Je jí Medea. Jak je vaše úloha v ČJF propojena s činností této agentury?
 
Jako vítěz z výběrového řízení na profesionální PR agenturu vyšla Médea PR, která patří do  mediální skupiny Médea Group. Tato skupina má velmi silné postavení na mediálním trhu a jejím úkolem bude prezentace federace prostřednictvím každodenní komunikace s novináři. K tomu, aby agentura získala vždy potřebné informace, kontakty, témata a podklady pro svou práci, bylo nutné zajistit i na straně ČJF kontaktní osobu, která bude s Medeou úzce spolupracovat na denní bázi. Proto jsem byla posléze do funkce jmenována já. Spojení tiskové mluvčí a renomované PR agentury by tak mělo zcela naplnit cíle, které si ČJF v oblasti komunikace předsevzala. 
 
Co bude hlavním úkolem agentury Medea?
 
Úlohou Medey bude vypracování strategického plánu komunikace a jeho plnění s cílem zvýšit povědomí o jezdeckém sportu a o všech disciplínách, které zastřešuje. Medea by nám měla být díky svému silnému zázemí a dlouholetým vztahům s novináři, redakcemi a médii významnou oporou.
 
Na jaké novinky se tedy můžeme těšit v letošním roce na poli mediální prezentace jezdeckého sportu?
 
V této chvíli připravujeme několik projektů a kampaní, jejichž součástí by měly být aktivity určené hlavně mladší dětské populaci. Tyto aktivity by měly také navazovat na připravovaný projekt Galops. Plánujeme celou řadu rozhovorů s osobnostmi našeho sportu, které bychom chtěli směřovat především do lifestylových titulů. Kromě těchto projektů chceme komunikovat i důležité akce a počiny v jednotlivých disciplínách, závody, úspěchy našich jezdců a tím přilákat i více diváků na jezdecké akce. 
 
Co vás osobně čeká v nejbližších dnech za aktivity v pozici tiskové mluvčí ČJF?
 
V této chvíli spolupracujeme s agenturou na přípravě galavečera Koně na Žofíně, chceme celou akci maximálně využít v našich komunikačních aktivitách, chystáme rozhovory s některými osobnostmi a tyto pak budeme medializovat. Dalším důležitým podnikem je pak finále Zimního jezdeckého poháru v Lysé nad Labem. To je právě jedna z akcí, kde bude prezentováno více disciplín, je připravený zajímavý program a návštěva laické veřejnosti je tradičně poměrně hojná. Věříme, že i tam bude mnoho příležitostí, jak oslovit širší publikum.
 
Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů v pozici tiskového mluvčího ČJF!



reklama 13D

NEPŘEHLÉDNĚTE